Topplistan på högsta volym & tankarna i rymden

Vaknade av den där kalla tonen. Och där stod dem, två blåklädda män. Dem satta hjärtat i halsgropen på mig och min första tanke var; "Vad har hänt mamma och pappa?".
"Hej, vi kommer från Polisen" (No shit, sherlock!!) "Vi går runt i området och pratar med folk på grund av att de senaste veckorna varit turbolerande med täta inbrott här. Hur känner du över det?". 
Vad jag känner över det? Klåfingriga jävlar som inte kan låta andras saker vara. Det är ganska läskigt faktiskt. Jag är aldrig rädd när jag går hem själv mitt i natten. Men man kanske borde vara lite observant. 
 
***
De senaste veckorna har varit fartfyllda till tusen. Myskvällar och sjuka utekvällar. Pussar och heta drinkar. Kärlek och hat. Jobb och praktik. Och så en gnutta träning. Och nu rinner tankarna i väg på framtiden. Om mindre än 5 månader tar jag studenten. Vad gör jag sen?!

Kommentera här: