En natt i lugn och ro

Ååh vad jag älskar att vara i stugan. Alla pratar om sommarstugor vid havet, med nära till vattnet och gärna havsutsikt. Det är jättemysigt det med, så klart. Men att få vakna upp till fågelkvitter, daggen som håller på att lämna gräset och dammen, åsnan som nyss vaknat och skriker så att alla vaknar, nybakta bullar och mamma som eldad i vedspisen. UNDERBART! Att kunna gå en runda i skogen och bara filosofera, plocka svamp, bär eller läsa en bra bok i hängmattan. Behöva pumpa vatten ur brunnen för att inget rinnande vatten finns. Jag älskar det! 
Men jag är uppväxt med det, vart sommarlov åkte vi till farmor och farfar och ofta resten av släkten som hängde i sommarstugan under semestern. Då gillade jag det inte alls. Ringde efter mamma och pappa och de fick hämta mig mitt i natten. Nu, vet jag inget bättre än att spendera mina dagar där. 
Vårt kära riktmärke. Brio-gubben som står ståtligt vid Lars Duwamacken på väg 23. Nu är han vigjord och strålar mer än någonsin. 

Kommentera här: