Stress

Hur strukturerar man upp sitt liv egentligen? Om 7 veckor tar jag studenten och har mer att göra än vad jag hade trott. Jag ägnar all min tid åt att plugga och när jag inte pluggar har jag ångest över att jag inte gör det. Senast igårkväll när jag skulle gå och lägga mig, fick jag ångest. Jag borde ha 7 veckor av ren lycka framför mig, men det enda jag ser är stress. 
 
Jag tenterar av en kurs i Svenska. Svenska B för att jag på något möjligt vis drog på mig ett IG i årskurs två. Jag är mest bara förbannad på läraren som håller i min prövning. Hon verkar inte ha förstått min önskan om att bli klar så snabbt som möjligt. Och har lagt sista provet veckan innan jag tar studenten, två dagar innan betygen ska vara satta. Jag får inte ihop tanken bakom det där. Men är ju ganska bra buddy med rektorn, så det ska nog lösas. 
 
Och annars, hinner jag varken träna eller jobba som jag ska. Så om ni saknar mig, jag är tillbaka efter studenten! 

Kommentera här: