Vin & Feber

Igårkväll mötte jag upp Johanna för en catch-upmiddag och vin. Vi satte oss på Romana och käkade pizza. Ger den ingen 10poängare, fettet rann av den. Inte okej. Charmig servitris dock. En helt annan historia det där. Haha! Vi fick pratat igenom allt vi har missat och det var verkligen välbehövligt kan jag lova. Våra kvällar tar aldrig slut. Fin vän den där Johanna. 
När man vaknar klockan 5 av att man fryser häcken av sig, och sen svettas man lite, sen fryser man igen osv osv.. Då inser man att något inte står rätt till. Jag låg kvar i sängen och skakade till klockan var sex, då bestämde jag mig för att gå upp och ta tempen. Och tro fan att jag har feber. Verkligen det jag behöver nu. Tog en filt och kröp ner under täcket igen. Mamma blev nästan arg när jag sa att jag hade feber. Fullt förståeligt dock, med tanke på att vi åker på måndag. 
 
Dagen har ändå varit ganska smärtfri. Hade ingen feber när jag cyklade för att hämta bilen på pappas jobb och sen köra till skolan för att lämna de sista grejerna innan praktiken. Kom tillbaka och fick äta lunch med pappas elever, kan ju vara de charmigaste, sötaste någonsin - mongolider. Det är helt fantastiskt vilken värld de lever i och hur de uttrycker sig i olika sammanhang. 
Dock har jag feber igen. Har krupit ner under täcket framför tvn och tänker stanna här resten av kvällen. 
Hoppas ni mår bättre! Pussss 

Kommentera här: