Jag vaknar av att jag saknar

De få gånger jag faktiskt lyckas somna, vaknar jag snabbt igen efter att ha grymtat eller snarkat till för att jag inte får tillräckligt med luft. Så så var det med den sömnen. 
 
Tidigt i morse ringde jag vårdcentralen, igen. För det var vad jag hade blivit beordrad att göra i söndags när jag lämnade helgöppet på Södertulls vårdencentral i Lund. "Är det inte bättre om 2-3 dagar, måste du uppsöka läkare igen". Då var det en halsinfektion. 
9.15 imorse fick jag tömma fyra rör blod. De visade att jag hade körtelfeber. Och när jag tänker efter, så tyder alla mina symtom på det. Illamående, ont i muskler och leder, komma&gå-feber och svullna halsmandlar. Dessutom måste jag vara rädd om lever och mjälte, så inga slag och fysiska aktiviteter. Nä, men jag som precis kommit igång med träningen. Vem vill mig något?!
 
Det kommer så olägligt så det finns inte. Kurser i skolan som ska avslutas och läsas upp. Praktiken som skulle rocka loss i 13 veckor. Jul och nyår, som jag för en gångs skull verkligen såg fram emot. Men nä Hanna. Du får inte lov att göra annat än att vila och äta glass. 
1 Amanda ep:

skriven

"tömma" seriously? Det är ju inget haha ;) Puss på nosen och hoppas du kryar på dig!

Svar: Nä.. iofs inte. Men för en som är livrädd för nålar så är det en hel del.
Hanna Larsson

Kommentera här: