Jag vill vara fri.

  • Jag vill ta studenten nu och plugga vidare. Till möbelsnickare/inredare/trädgårdsanläggare/sömerska och diverse andra kreativa yrken. Men ack nej. Jag har ett helt år kvar. Ett år som förhoppningsvis kommer gå fortare än ljusets hastighet.
  • Och så vill jag ha sena sommarnätter med skratt och sand mellan tårna på en strand längs med västkusten. Eller få vara inlindad i ett myggnät och veta att jag slipper bli uppäten under stjärnhimlen en kväll i stugan.
  • Jag vill ha sommarns' jobb och bad i Tvedöra efter ett långt arbetspass med mina fina kollegor. "Sisten i är en rutten fis!"
  • Jag vill ha sommarlov och kunna glida runt på ett par inlines. Kanske på väg till jobb. Eller gymmet. Eller bara för att bada i Tvedöra eller på Dalby stenbrott.
  • Jag vill vara fri.

Kommentera här: