Augusti

 
Augusti börjar leda mot sitt slut. Men jag har ändå hunnit med en hel del;
Mammas och pappas bröllopsdag firades i Köpenhamn med Westerlunds och Månssons, vi åt god mat och roade oss åt att bli skrämda av de "förstenade människorna" på ströget. 
Jag har ätit mysiga luncher med mina favoriter. Pratat skit, diskuterat framtid och bara sett fram emot det kommande året i skolan. Ska inte glömma att sällskapsspel har varit en 10-poängare den här månaden. 
Victor har åkt till Nya Zeeland för att plugga. I TRE ÅR. Kommer sakna honom, så vi, jag, Nicolai & Anna, Victoris mamma, slängde ihop en överraskningsfest för honom.
Grönis har fyllt 18, och det firades med buller och bong, såklart!
Den årliga kräftskivan på Stortorget, och invigningen av Malmöfestivalen är ingenting vi missar, med nyfriserade muscchar och kräfter leverarade kvällen en hejdundrande fest. 
Jag har blivit kär.
Stått i milslånga köer för tågbiljettsköp efter Timbuktu. Som för övrigt var det bästa på hela Malmöfestivalen.
Jag har även varit i Ystad och hjälpt bästa vän att flytta. Det var tungt, mysigt, givande och ja. Tungt. På kvällen tog vi oss med tåg mot Skånes hufvudstad och firade Grönis ytterligare en gång. Ska de va, så ska det va på riktigt.
Jag har blivit med kamera, som ska få hänga med det närmsta året. Då Fotografisk bild A ska läsas. Trevligt värre. Och så har jag startat upp inför det, vad alla andra säger, bästa året i ens liv. 
1 Anna Victors mamma:

skriven

Hej Hanna,
Vad roligt att hoitta till din blogg. Tack för dina insattser till Victors fest, jag har en del bilder om du vill ha, skicka din mail till mig på [email protected]

Kram Anna, Victors mamma

Kommentera här: