Nästan en vecka senare

Måndag: Jag och mamma vinkade av Sofie på centralen i Lund. Där hon skulle ta sig till Göteborg och Landvetter och sedan vidare till Singapore, med mellanlandning i Helsingfors. Det tog emot lite i hjärtat, ett helt halvt varv runt jorden lång borta från mig. Men jag är också avis. Jag vill också se Asien!
På eftermiddagen körde pappa mig in till min nya bostad. Sofies lägenhet. Det fick bli kycklingsallad innan det var dags för match.
Sarah hade några företagsbiljetter över och bjöd med mig, Elin, Elisabeth, Linda och Zandra på fotboll. Lite kul att komma in 6 tjejer på företagsavdelningen och massa manliga ögon stirrar på en och tänker "Vafan?! Tjejer?!". Himlen var strålande blå och Malmö vann med 2-0.
Tisdag: Jag körde lite shopping och det blev inhandlat nya solglasögon, ny tröja, en keps och en ny blus - samma färg som tröjan.
På kvällen begav jag, Andy och Emil oss till O'Learys för att kolla Barcelona - Chelsea. Jävla Chelsea säger jag bara.
Onsdag: Dags för skriftliga nationella! Fick bli gröt till frukost. Sprängde dock halva gröten i mikron, så den fick jag diska och städa när jag sedan kom hem från skolan. Nationella gick väl bra, var klar efter 1,5 timme och hade 5 timmars skrivtid.Men jag håller tummarna på att det gick bra. Skrev en krönika om mobiltelefonens utveckling och påverkan på människor. Intressant ämne för övrigt.
På eftermiddagen la jag mig i soffan och kollade Svensson Svensson. Får jag någon gång en son, så hoppas jag innerligt att han blir som Max. Ååååh, jag vill bara krama och pussa på honom. Så duktigt charmig! Sen åkte jag hem till mamma och pappa. De bjöd på kvällsmat. Och senare kom Johanna R in till mig. Vi skulle kolla matchen, Real - Bayern, men det blev mest en massa snack om killar, livet och sånt där vi missat när vi inte träffats. Vilket var duktigt längesedan! Men, Bayern vann ju!!!! Så, blir en spännande final, sjukt otippad, men åååh vad jag hoppas på Bayern!
Torsdag: LEDIG!!! Vaknade halv ett. Och det var bannemig välbehövlig sömn det där. Så himla skönt. Fick bli pannkakor till brunch. Gud så gott. Bästa vän dök upp vid halv fyra tiden och då gick vi inom stan och jag fick handlat med mig ett par nya skor. Skorfanatiker som man är, haha. Jag fixade ihop lite kvällsmat till oss i form av korvstroganof. Sen kom Amanda och så begav vi oss upp i stan igen. Det var Spyxet som stod på schemat. Mycket duktiga skådespelare, tyvärr var filmen i början aaaaaaaalldeles för lång. Det bästa var väl att de dissade Procivitas, hehehe. Sen sov bv här.



















Fredag: Hade EXPO i morse. Mös med min nya vän - Braten. Sen hade vi opponering på våra noveller.
Och nu är lägenheten tipptoppstädad! Och jag har precis kommit ur duschen. Nu ska jag göra vid mig, sen tänkte jag gå en runda. Kanske bort mot KG och kolla fotboll. Sen får vi se vad kvällen erbjuder.
So long!
1 s:

skriven

Ser riktigt nice ut! Du ar en parla min alskling!! :)

Kommentera här: