Julen

Jag både gillar och inte gillar julen. OCH. Jag både vet varför, och varför inte.
Varför.
Den är mysig. Man får massa klappar man suktat efter länge och letat igenom hela huset efter. Men mamma har alltid nya gömställen efter vart år som går. Det luktar gott i huset, man äter upp sig 2-3 kilo och blir sådär gosigt rund.
Jag både gillar och inte gillar julen. OCH. Jag både vet varför, och varför inte.

Varför.
Den är mysig. Man får massa klappar man suktat efter länge och letat igenom hela huset efter. Men mamma har alltid nya gömställen efter vart år som går. Det luktar gott i huset, man äter upp sig 2-3 kilo och blir sådär gosigt rund. Man träffar släkt och vänner. Alla är glada och man skrattar tillsammans.

Varför inte.
Stressen. Det ska handlas klappar hit och klappar dig. Och personliga ska de va också. "Jag önskar mig det!" och "Jag önskar mig det!". Alla ska handla klappar också. Så alla köpcentrum och städer är ju övermatade med folk. Det är inte mysigt för fem öre. Man trängs och slåss om sista grytlappen till mamma. Och sen är den över lika snabbt igen.

Kommentera här: